19 mars, 2009

Svår balansgång

Tanken från början var att det här skulle vara ett ställe där jag kunde skriva ner tankar och funderingar kring livet. Jag ville inte ha någon blogg där jag bara skriver om vad jag gjort idag och hur dagen sett ut. Jag ville ha något mer intellektuellt och djupgående. Och egentligen vet jag inte om jag ville att folk som känner mig privat skulle känna till denna blogg. Det blir ju lite enklare när man kanske kan få feedback på tankar, funderingar och idéer från personer som inte känner en privat. I alla fall i bland.
Så alla ni som känner mig privat (vilket nog inte är många ännu...) missförstå mig rätt. Ni får mer än gärna läsa allt det jag skriver ihop här, men min tanke från början var inte riktigt så.

Vidare så har jag dock redan fått ett suget efter att skriva ner vardagliga saker. Det hände nämligen en del på jobbet idag, och jag skulle gärna vilja skriva av mig. Men då kommer nästa problem. Om jag skulle skriva av mig och börja nämna personer hit och dit, vart går då gränsen för vad jag kan skriva här?
Var går gränsen för att inte såra någon med det man skriver?
Det kan ju bli hur fel som helst om "fel" person läser och kanske missuppfattar saken. Så det gäller nog att tänka till både en och två gånger innan man skriver något om någon.
Och håller jag mig till min grundtanke om att skriva generellt om livet så slipper jag nog ovanstående problem.

Livet är inte lätt inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar