23 mars, 2009

Ovisshet

Fick idag besked om att jag med största sannolikhet kommer att få gå ner till 80% efter att min provanställning går ut om två veckor.
Det som eventuellt kan rädda mig är att idag kom det nya avtalet mellan facket och arbetsgivaren. Avtalet kommer att träda i kraft den 1 april. I avtalet står att alla som i dagsläget har 100% ska få vara kvar på 100%. Detta för att det har diskuterats om att alla 100% tjänster skulle bli 80%. Men så är nu inte fallet. Så frågan är nu om detta kommer rädda mig eller inte...
Och kommer jag att få gå ner på 80%, vad gör jag/vi då?
Blir vi kvar i Östersund eller inte?
Troligtvis så blir det en flytt till Sundsvall. Och då behöver jag ju ett jobb där...
Suck och stön!
Det här är inte kul. Det löser visserligen några problem men det skapar även nya.
Det jobbiga just nu är dock att behöva tala om detta för Erik. Vet inte hur han kommer att reagera...
Önska att jag kunde få ett klart och tydligt besked om hur många % jag kommer att få jobba, så att man kan ta ett beslut utefter beskedet. Har Erik och jag bara tagit ett beslut så är allt ok, då vet jag var vi står och kan acceptera det och börja jobba mot målet vi bestämt.
Det är ovissheten som är jobbig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar