21 mars, 2009

Han och Hon

Har kanske gjort något dumt...
Ganska ofta den senaste tiden har mina tankar vandrat iväg till Han. Jag vet faktiskt inte varför. Det som jag just gjort är att jag läst en del gammla e-mail mellan Han och mig. Det fick mig givetvis att börja gråta, men också fundera över om jag kanske skulle kontakta honom igen. Jag vet att det antagligen inte är någon bra idé. Men ju mer jag tänker på honom desto mer nyfiken blir jag på var han är och vad han gör idag. Det är ju ändå 6 år (!) sedan vi träffades och 4 år sedan vi hade ordentlig kontakt för sista gången. Det är väl klart att jag är lite nyfiken på vad som hänt under åren, eller?!
Men hur skulle en "ny" kontakt från min sida uppfattas av omvärlden?
Jag menar; Han var min första riktiga kärlek och han kommer alltid att ha en bit av mitt hjärta, så är det bara. Det betyder inte att jag inte älskar Erik för det gör jag. Men man kan ju inte jämföra sin kärlek till en person med sin kärlek till en annan person. Och min kärlek till Han och Erik är som natt och dag.
Så skulle jag ta kontakt med Han igen för att se hur han har det och vad han gör idag, är det fel?! Betyder det att jag gör något fel gentemot Erik?
Måste jag tala om en sådan sak för Erik, och gör jag det inte går jag då bakom hans rygg?
För jag vill verkligen inte äventyra mitt nuvarande förhållande på grund av ett gamalt, det är det inte värt!
Försöker tänka på det omvänt... Om Erik skulle kontakta en gammal flickvän hur skulle jag ta det?!
Vad svårt, knepigt och invecklat det hela blev. Jag tror inte jag kommer ta kontakt med Han igen. Men jag kommer ändå fortsätta fundera och vara nyfiken på var han är och gör, det kommer jag inte komma ifrån tills jag vet.

Nu ler jag bara vid tanken på alla bra, roliga och fantastiska minnen som jag har från min tid i OZ tillsammans med Han. Dom kan ingen ta ifrån mig eller säga att det är "förbjudet" att tänka på.
*LER*

Cuddle Cub kommer alltid finnas vid min säng-sida vart i världen jag än befinna mig! ;o)

1 kommentar:

  1. Nej nej... Ingen bra idé... Tänk på hur det slutade. Se det som ett härligt minne istället. Det var då, nu är nu.. Det kommer bara sluta med att både du och Erik blir sårade om Han skulle nappa på kontakten..
    Vissa killar måste man bara släppa taget om och minnas med glädje.
    Puss!

    SvaraRadera