25 mars, 2009

Huvudet är inte med...

Idag har inte varit min dag. Tror jag är inne i någon form av ordentlig svacka...
Skulle på ett möte i morse före jobbet, skulle just kliva in i huset så ringer mobilen. Mötet blev inställt pga sjukt barn. Jaha...
Då var ju frågan vad jag skulle göra i en hel timme tills jag skulle börja jobba. Tänkte att biblioteket blir bra, där är varmt och man kan sjunka ner i någon fåtölj med en skvaller tidning eller så. Sagt och gjort, knallade dit! Men... dom öppnade inte förrän kl tio!!!! Det borde jag kanske kunnat räkna ut, jag bor ju för tusan i Östersund (!) finns det något som öppnar före tio, nej just det!
Då fick det bli busstationen och dela bänk med a-lagarna, suck! Jag höll mig i alla fall varm...
Kom till jobbet och beklagade mig lite. Skulle sedan ta hand om "safen" och istället för att larma av först så började jag öppna skåpet... Javisst, larmet gick igång vad annars!
Resten av arbetsdagen fortlöpte, om än långsamt, långsamt, utan några fler missöden.
Jag var trött, orkeslös och nästan apatisk när jag kom hem efter jobbet. Men insåg rätt snart att jag behöver något att äta till lunch imorgon. Så det vad bara att ta tag i det hela och sätta igång med mat. Det fick bli en lätt och snabb fiskgratäng i ugnen.
Hade lagt på en folie bit över för att inte bränna fisken, men efter 10 min var fisken inte det minsta varm. Så jag var tvungen att stoppa in den igen.
Jag vet inte om jag tänkte als eller om min hjärna fick kortslutning, men jag tog tag i formen och skulle ställa in den i ugnen igen... Det var ju bara det att jag glömde gryt lapparna... AJ AJ AJ AJ!!! Under iskallt vatten i 10 min tills jag inte kände mina fingrar längre och så på med salva.
Det verkar inte bli några blåsor som jag först befarade, kanske bara en liten, men skinnet är smält. Jag får väl vara glad att det inte blev värre.
Men fråga mig inte vad jag tänkte med eller på för det vet jag inte, lika dant med "safen" i morse... Jag är nog lite disträ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar