27 juli, 2009

Stråket...

Det har trots allt blivit en helt underbar kväll med sol och värme. Stråket pågår för fullt och jag skulle verkligen vilja sitta där nere och njuta av kvällen med ett glas vin eller så... Men så blev det inte!
Jag trodde jag hade folk att gå med, men det visade sig inte vara så. Det var i och för sig mitt fel då jag hade trott vi gjort upp planer men de var tydligen inte spikade, missförstånd! Ringde två andra bekanta men de kunde tyvärr inte... Slängde ut ett desperat meddelande på facebook om att jag ville gå om någon var intresserad, men icke...
Tänkte att jag kan väl gå dit ändå och kanske sitta i ett litet hörn för mig själv. Så jag knallade ner... Kom fort hem igen, det kändes för avigt att sitta själv där och inte sprang jag på någon bekant heller. Vet inte vad som kom över mig, men kände att till sist brände tårarna innanför ögonlocken. Jag kände mig bara så otroligt ensam!!! Det blev ju bara värre när jag såg alla små och stora sällskap ha kul och skratta tillsammans.
Så återigen blir det en kväll ensam framför TV:n. Roligare kunde man ju ha haft i kväll i alla fall...!

1 kommentar: