07 juli, 2009

Back on track...!?!?


Det har hänt en hel del sedan sist...
Vet inte var jag ska börja och vad jag faktiskt vill dela med mig av.
Men det uppenbara är ju att jag nu är singel igen. Det kom verkligen som en chock för mig, såg inte att det skulle komma. Första två veckorna var jag verkligen totalt nere, det var så otroligt tungt. Det kändes som om mitt liv var slut, att det inte fanns någon mening med det längre. Men jag förstod dock att det inte var mitt fel att det gick som det gick, och det stärkte mig sakta men säkert och jag bestämde mig att "ta tillbaka" mitt liv igen. Det går om en sakta så i alla fall åt rätt håll. Men jag blev förvånad över att man binder sig så, och bygger upp så mycket av ens eget liv vid en annan person. Att man hinner får så mycket gemensamt och skapa så många drömmar och mål tillsammans på ett och halvt år...
Jag saknar det vi hade tillsammans men skulle inte ta tillbaka honom om han skulle komma och be om det (tror dock verkligen inte att han skulle det). Jag har gått för långt i min bearbetning av det hela för att kunna bli tillsammans med Erik igen.
Efter att den första chocken och sorgen gett med sig började jag på något vis "jaga" en ny kille igen. Jag ville egentligen inte ha en ny pojkvän, kände mig absolut inte redo för ett förhållande så snart igen, men jag tittade hela tiden lite extra på varje kille jag såg. Så jag antar att det jag egentligen saknade var närheten till någon, att tillhöra någon, veta att någon väntar på just mig och så vidare.
Men sen har jag ju alltid varit lite killtokig så den delen av mig aktiverades säkert rätt snart igen ;) Men idag när jag gick hem från en födelsedagsfika kändes det som om jag nu ger upp "letandet" efter en ny kille. Det tar för mycket energi att fortsätta så och letar man så mycket hela tiden så leder det ingen vart. Det får helt enkelt komma vart efter på ett spontant sätt. Det jag ska fokusera på just nu är mig själv. Att skapa ett liv som jag trivs med och gör mig lycklig. Måste finna mig själv och min egen vilja igen, inse att jag har friheten att göra precise vad jag vill och när jag vill. Jag behöver inte längre ta hänsyn till någon mer än just mig... :o)

1 kommentar:

  1. Väldigt nyttig inställning!!
    Men ja... Du har alltid varit den killtokiga =).
    Sorry att jag inte kunde hjälpa dig med bloggen igår.. Men ja.. jag kom in på sidan.
    Ha det kanon!!!

    SvaraRadera