27 juli, 2009

Stråket del 2

Tja, jag kom visst ner till stråket ändå...
Vet dock inte om det var lyckat eller ej.
Fick följa med till en lite kort förfest hos folk som jag träffat på en fest tidigare. Jag hade ingen dricka men blev bjuden på lite grann. En var väldigt stark så jag drack långsamt (enligt mina mått mätt), var rädd att bli plakat annars...
Men det tog ju inte över huvud taget!!! Har varit mer eller mindre nykter hela kvällen, suck!
Och ikväll blev en sådan där kväll när jag önskar jag var lagom dragen för att tappa min blyhet...
När det är för många nya ansikten på en och samma gång blir jag blyg. Visst hade jag träffat de flesta en gång på fest tidigare men det är för lite.
Och så finns det ju förstås en riktig snygging...!!! (Eller två om jag ska vara ärlig, men den andra har tjej...)
Och jag står ju givetvis där som ett fån! Allt mitt mod och självförtroende hade väl runnit ut i Storsjön eller nåt. Hur patetisk får man bli?!?
Och resten av kvällen knallar jag bara runt runt runt utan att göra något egentligen. Och medan jag går där runt runt runt så tänker jag bara att jag vet vart jag heller skulle vilja vara...
Och så spritter jag till i ett fånigt leende så fort jag ser snyggingen. Undra vad han egentligen tror om mig. Hade jag en lite chans innan så är väl den borta nu!

Är dock så irriterad på mig själv att mitt självförtroende försvinner så lätt. Sitter även nu och tänker på att jag inte var rätt klädd, magen putar ut för mycket håret var en katastrof och så vidare...
Även irriterad över att jag inte lyckats skapa mig så många kontakter här ännu att jag bara svansar efter de få jag faktiskt känner. Det måste vara lite jobbigt för dem ibland med. Samt att det får mig att känna mig lite malplacerad när de stannar var annan meter för att hälsa på någon bekant. Om jag över huvud taget ser en enda människa jag känner igen på hela kvällen skulle det vara jackpott för mig. Men får väl försöka att se det lite positivt för jag känner ju ändå några fler nu än vad jag gjorde för ca tre månader sen... Något som går åt rätt håll... :/

Nej, nu ska jag gå och sova så jag orkar upp till jobbet imorgon, och sedan på stråket imorgon kväll, och sedan jobb dagen efter det och stråket den kvällen, och sedan ytterligare tre arbetsdagar med största sannolikhet dålig sömn under nätterna på grund av yran musiken som kommer nå min lägenhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar